Gamification

Gamification

Bulls har en rekke produkter som er perfekte for gamification. Vi hjelper deg med å finne riktig produkt og vi tilpasser spillet til dine spesifikke behov og grafiske profil. Gamification er en god måte å utvide tilbud til kunder, organisere konkurranser og komplettere markedsføringskampanjer.

Gamification betyr å bruke spilldesignelementer på aktiviteter som vanligvis ikke innebærer bruk av spill. Bedrifter innlemmer disse elementene for å inspirere kundene sine til å bli mer engasjerte og lojale. Dette kan brukes innen områder som salg, rekruttering og markedsføring, og kan også brukes på nettsteder, sosiale medier og andre digitale plattformer.

Hvorfor bruke gamification

  • Mer engasjement
  • Mer oppmerksomhet
  • Innsamling av data
  • Større organisk rekkevidde
  • Høyere trafikk
  • Bygge lojalitet
  • Styrker merkevaren
  • Forbedrer kundeopplevelsen

Så spillifisering, som vi kaller det på på norsk, handler altså om å bruke elementer fra spillteorien som f.eks poengsystem, premier, konkurranser, personlige profiler, progresjonstracking o.s.v. til å tappe inn i menneskers naturlige behov for måloppnåelse og mestringsfølelse. Et spillelement som ofte brukes er belønning av deltakere som fullfører oppgaver som ønskes utført. Belønninger kan for eksempel være å gi virtuelle hedersbevisninger («badges») eller å skåre poeng. Deltakernes tilbøyelighet til konkurranse kan benyttes til å rangere deltakerne på en toppliste over deltakere med høyest måloppnåelse. 

I tillegg er spill og konkurranser en fin måte å spre ordet om bedriften til potensielle og eksisterende kunder. De bidrar til å forbedre kundeforholdene, noe som fører til bedre forretninger. Vi har en egen redaksjon på vårt kontor i Stockholm, som hjelper deg med alt det praktiske.

Rull til toppen